Spojka a řadicí páka
Napsal: sob 13. pro 2014 15:51:53
Ahoj, po dlouhé neaktivitě jsem se zase trochu objevil, na krátko a s nejistým pokračováním, ale slíbil jsem nějaké info o pedálu spojky a řadicí páce.
Volant 900 stupňů, sekvenční řazení a po 3 dnech užívání chybí manuální řazení. Takže vyrobit. Spojku plnil pedál brzd od leteckých pedálů. Po 2 dnech studia všeho po internetu docházím k nejjednoduššímu řešení: Joystick a jeho polohy na stisky kláves (obstarává Xpadder). Joystick: starý polofunkční Cyborg X s odebranou pružinou. V první verzi jen tak, jak je to na videu, ale už s dřevěnou kulisou řazení (video se snad zobrazuje) konec roku 2012. Druhá verze jeden přepínač (na tahače, především ETS2)cca červen 2013 a třetí verze cca červenec 2014: 2 přepínače a k nim úsekáče (protože posílat pořád stisky num čísel se když odskočím ke skype fakt nehodí). Spojka cca červen 2014. Hlavním důvodem je zachovat letecké pedály na létání a neopotřebovávat je takto. Základem je dřevěná konstrukce a merkurové převody pro lepší využití potenciometru. Elektronika jsou nedotčená střeva (pokud za nedotčení považujeme ustřižení vibračních motorků) ze starého volantu (180 stupňů). Pohyb spojky napojen na potenciometr, který dříve snímal točení volantu. PC si v obou případech myslí, že má připojeno původní zařízení.
Volant připojen vzhůru nohama tak, aby byl ve výsledku naplocho jako u autobusu.
Bonusově ještě upevnění beranů jako pod stůl (na šturma nepoužívám).
Videa
https://www.youtube.com/watch?v=T9o411vSNBc&index=1&list=UUSX1LykQ1V6oIfaKASL9Vbw
https://www.youtube.com/watch?v=cSdotOM8Z4Q&list=UUSX1LykQ1V6oIfaKASL9Vbw&index=2
Volant 900 stupňů, sekvenční řazení a po 3 dnech užívání chybí manuální řazení. Takže vyrobit. Spojku plnil pedál brzd od leteckých pedálů. Po 2 dnech studia všeho po internetu docházím k nejjednoduššímu řešení: Joystick a jeho polohy na stisky kláves (obstarává Xpadder). Joystick: starý polofunkční Cyborg X s odebranou pružinou. V první verzi jen tak, jak je to na videu, ale už s dřevěnou kulisou řazení (video se snad zobrazuje) konec roku 2012. Druhá verze jeden přepínač (na tahače, především ETS2)cca červen 2013 a třetí verze cca červenec 2014: 2 přepínače a k nim úsekáče (protože posílat pořád stisky num čísel se když odskočím ke skype fakt nehodí). Spojka cca červen 2014. Hlavním důvodem je zachovat letecké pedály na létání a neopotřebovávat je takto. Základem je dřevěná konstrukce a merkurové převody pro lepší využití potenciometru. Elektronika jsou nedotčená střeva (pokud za nedotčení považujeme ustřižení vibračních motorků) ze starého volantu (180 stupňů). Pohyb spojky napojen na potenciometr, který dříve snímal točení volantu. PC si v obou případech myslí, že má připojeno původní zařízení.
Volant připojen vzhůru nohama tak, aby byl ve výsledku naplocho jako u autobusu.
Bonusově ještě upevnění beranů jako pod stůl (na šturma nepoužívám).
Videa
https://www.youtube.com/watch?v=T9o411vSNBc&index=1&list=UUSX1LykQ1V6oIfaKASL9Vbw
https://www.youtube.com/watch?v=cSdotOM8Z4Q&list=UUSX1LykQ1V6oIfaKASL9Vbw&index=2