Open Track - Head IR tracking
Napsal: úte 13. pro 2016 20:18:48
Aktuálne živý projekt
https://github.com/opentrack/opentrack/releases
Vylepšenia prichádzajú rýchlo, sám používam vždy o niečo staršiu "odležanejšiu" verziu.
Konkrétne a aktuálne opentrack 2.3. RC99p14
s nasledovnými podstatnými nastaveniami (zľava a dole):
Tracker:
Model clip:
ak nie je správne, nepodarí sa dosiahnuť "nezávislosť" pohybov.
Model position je vhodné nastaviť podľa uvedeného linku než natvrdo ručne
Protokol:
Accela filter:
hodnoty ladiť až po spoľahlivom rozbehaní trackeru, viď posledný obrázok.
Nastavenia I/O:
jediné skutočne potrebné je nulovanie = Center
pre DCS ešte doporučujem Zero - kliknutie na správne tlačítko je jednoduchšie
Krivky rotácií a lineárnych pohybov hlavy:
záleží samozrejme na vkuse a očakávaniach konkrétneho pacienta, na začiatok nechať lineárne a dosiahnuť maximálne výhľady v hre pri rozumnom pootočení či posunutí hlavy
vodorovne:
zvislo:
náklon:
pozdĺžny pohyb Z:
priečne X:
vertikálne Y:
Ak je správne nastavený model, kamera, krivky aj filter, vyzerá to nejako podobne:
Dôležitý je vzťah medzi použitými IR LED v klipe, sveteľnosťou v miestnosti a clonou v kamere, jej soft nastavením zisku a expozície a nasledujúcim nastavením posuvníka Treshold v OT:
veľkosť bodov v kamere musí byť vždy medzi hodnotami min/max pre každé natočenie a priblíženie/vzdialenie ku/od kamery. Inak sledovanie vypadne = nefunguje = teda podmienka nutná ale nepostačujúca.
Nastavenie filtrovania Accela ale v konečnom rozhoduje o pocite a komforte rozhliadania.
Záleží aj silno na použitej hre, jej grafickom nastavení a sile HW. Napríklad žiadnym spôsobom sa mi nepodarilo dosiahnuť rovnako jemný pohyb v BoS-ku, ako mám v CloDe.
Profily sa dajú uložiť nezávislo pre každú hru a je tu tiež možnosť automatického štartu toho správneho podľa spustenej hry (požívam).
https://github.com/opentrack/opentrack/releases
Vylepšenia prichádzajú rýchlo, sám používam vždy o niečo staršiu "odležanejšiu" verziu.
Konkrétne a aktuálne opentrack 2.3. RC99p14
s nasledovnými podstatnými nastaveniami (zľava a dole):
Tracker:
Model clip:
ak nie je správne, nepodarí sa dosiahnuť "nezávislosť" pohybov.
Model position je vhodné nastaviť podľa uvedeného linku než natvrdo ručne
Protokol:
Accela filter:
hodnoty ladiť až po spoľahlivom rozbehaní trackeru, viď posledný obrázok.
Nastavenia I/O:
jediné skutočne potrebné je nulovanie = Center
pre DCS ešte doporučujem Zero - kliknutie na správne tlačítko je jednoduchšie
Krivky rotácií a lineárnych pohybov hlavy:
záleží samozrejme na vkuse a očakávaniach konkrétneho pacienta, na začiatok nechať lineárne a dosiahnuť maximálne výhľady v hre pri rozumnom pootočení či posunutí hlavy
vodorovne:
zvislo:
náklon:
pozdĺžny pohyb Z:
priečne X:
vertikálne Y:
Ak je správne nastavený model, kamera, krivky aj filter, vyzerá to nejako podobne:
Dôležitý je vzťah medzi použitými IR LED v klipe, sveteľnosťou v miestnosti a clonou v kamere, jej soft nastavením zisku a expozície a nasledujúcim nastavením posuvníka Treshold v OT:
veľkosť bodov v kamere musí byť vždy medzi hodnotami min/max pre každé natočenie a priblíženie/vzdialenie ku/od kamery. Inak sledovanie vypadne = nefunguje = teda podmienka nutná ale nepostačujúca.
Nastavenie filtrovania Accela ale v konečnom rozhoduje o pocite a komforte rozhliadania.
Záleží aj silno na použitej hre, jej grafickom nastavení a sile HW. Napríklad žiadnym spôsobom sa mi nepodarilo dosiahnuť rovnako jemný pohyb v BoS-ku, ako mám v CloDe.
Profily sa dajú uložiť nezávislo pre každú hru a je tu tiež možnosť automatického štartu toho správneho podľa spustenej hry (požívam).