Logitech G940
Napsal: ned 10. bře 2013 17:02:56
Tak mě tak napadlo, že bych moh napsat recenzičku na tento set, páč mám dojem, že někdo od nás nad ním trošičku uvažuje
Logitech G940 jsem koupil z druhé ruky na akru za, pokud se nepletu, necelé 4 litry.
Dle prodávajícího měl minimum nalétáno a vzhledově tak po rozbalení původní krabice vypadal.
Nejprve jsem stím létal tak jak jsem to koupil, ale dle rad na SVK fóru jsem to pak přerazil novším firmwarem a SW
Eště než se vrhnu na jednotlivé části tak musím zmínit věc, která není zrovna ergonomická a to je kabeláž. Centrální prvek je joystik a vedou do něj 4 kabely. Napájení, USB do PC a kabel od plynovky a pedálů. Což je velmi nepraktické pro ty co lítají s joystikem na středu před klávesnicí.
Joystik:
Vpodstatě mu není co vytknout. Přešel jsem z MSFF2 a chvíli jsem brnkal o jeden čudlík, než jsem si na to zvykl. Oproti MSFF2 disponuje hromadou tlačítek, dvěma kloboučky a hlavně třemi trimovacími kolečky (výškovka, směrovka, křidýlka). Má dvouspoušt na ukazováček, tzn. pod jedním čudlíkem kulomety a kanony, pro ty co by jim to nevyhovovalo je zde červené tlačítko fire a pro palec další tlačítko. Na bomby rakety atd pořád ještě zbývají další tři tlačítka. Jedno tlačítko je tu ještě pro malíček
Dráhy X a Y jsou dostatečně dlouhé, Forcefeedback se dá nastavovat v širokém rozsahu a v různých režimech (dodnes jsem to úplně nepochopil kterej šíbr k čemu je, i na netu jsou rozporuplné informace). Někteří měli dle diskuzí problémy s přehříváním při moc silném forcefeedbacku. Já tyto problémy nemám.
Klouboučky nepoužívám, ale jeden je všesměrový a druhý 8směrový.
Plynovka:
Plynovka je dělitelná na dvě samostatné, což je ideální pro dvoumotorová letadla. Rozdělení a spojení je jednoduché - takovym čudlem.
Má další dva kloboučky, oba 8směrové. 8 tlačítek na základně (mouhou svítit) a 4 na pravé páce. Dále jsou tu dvě trimovací kolečka, která jsou zdrojem největších problémů tohoto setu. Je to způsobeno krátkym káblíkem uvnitř základny a tyto dva potenciometry se ovlivňují. Dá se to zlepšit povolením jednoho šroubku při rozebrání základny. Umě to však nevedlo k úplnému odstranění problému, jen jeho zlepšení. Nicméně se tato kolečka dají použít na méně důležité funkce, jako třeba radiátor, nebo přibližování pohledu. Rozsah plynových pák je dostatečný.
Pedály:
Pedály jsou posunovací a obě šlapky jsou navíc naklápěcí - ideální na brzdy.
mají centrování polohy, což je na jedné straně výhoda a na druhé nevýhoda. Výhoda je, že u letadel s trimem směrovky víte že si to neovlivníte nohou a doladíte trimem. U letadel bez trimu směrovky si ale naopak nepomůžete lehkým vyšlápnutím pedálů, resp udělat to můžete ale furt tlačíte do pružiny a bude z toho bolet noha. U střelby je to taky napytel, protože musíte překonat lehký odpor středícíh pružin (nebo co to tam maj) a tím většinou uděláte takový výkmit, že jde dávka trochu jinam. Je to ale dost o zvyku a individuální citu v nohách
Pedály jsou štelovatelné kolečkem na tuhost, ale úplně do jemna to nejde. Ještě bych zmínil, že jsou docela blízko u sebe, což je jednak ergonomický problém a neudržíte nohy na pedálech po celou dobu letu (možná že žena ano ) a taky to neumožňuje dostatečně citlivě dávkovat sílu do pedálů (nohy nejsou ruce).
To je asi tak všechno co mě momentálně napadá.
Na závěr eště hodim nějaky videa a obrázky tuningů:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gGqKDwQ2j4M
http://www.youtube.com/watch?v=PPrSV-fPDY8
http://www.youtube.com/watch?v=tY2_iGhBPqk&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=oarJkd_IxRM&feature=player_embedded
trochu větší tuning:
http://www.lca.ympsa.com/g940mod.html
povolení šroubku káblíku ovlivňujícího neblaze chvání koleček R1 a R2:
jedno místo:
nebo víc míst:
http://forum.sturmovik.de/index.php?topic=173.0
nebo prodloužení káblů:
http://littleguysbloog.blogspot.cz/2012/08/g940-flight-system-throttle-r1-r2-fix.html
Logitech G940 jsem koupil z druhé ruky na akru za, pokud se nepletu, necelé 4 litry.
Dle prodávajícího měl minimum nalétáno a vzhledově tak po rozbalení původní krabice vypadal.
Nejprve jsem stím létal tak jak jsem to koupil, ale dle rad na SVK fóru jsem to pak přerazil novším firmwarem a SW
Eště než se vrhnu na jednotlivé části tak musím zmínit věc, která není zrovna ergonomická a to je kabeláž. Centrální prvek je joystik a vedou do něj 4 kabely. Napájení, USB do PC a kabel od plynovky a pedálů. Což je velmi nepraktické pro ty co lítají s joystikem na středu před klávesnicí.
Joystik:
Vpodstatě mu není co vytknout. Přešel jsem z MSFF2 a chvíli jsem brnkal o jeden čudlík, než jsem si na to zvykl. Oproti MSFF2 disponuje hromadou tlačítek, dvěma kloboučky a hlavně třemi trimovacími kolečky (výškovka, směrovka, křidýlka). Má dvouspoušt na ukazováček, tzn. pod jedním čudlíkem kulomety a kanony, pro ty co by jim to nevyhovovalo je zde červené tlačítko fire a pro palec další tlačítko. Na bomby rakety atd pořád ještě zbývají další tři tlačítka. Jedno tlačítko je tu ještě pro malíček
Dráhy X a Y jsou dostatečně dlouhé, Forcefeedback se dá nastavovat v širokém rozsahu a v různých režimech (dodnes jsem to úplně nepochopil kterej šíbr k čemu je, i na netu jsou rozporuplné informace). Někteří měli dle diskuzí problémy s přehříváním při moc silném forcefeedbacku. Já tyto problémy nemám.
Klouboučky nepoužívám, ale jeden je všesměrový a druhý 8směrový.
Plynovka:
Plynovka je dělitelná na dvě samostatné, což je ideální pro dvoumotorová letadla. Rozdělení a spojení je jednoduché - takovym čudlem.
Má další dva kloboučky, oba 8směrové. 8 tlačítek na základně (mouhou svítit) a 4 na pravé páce. Dále jsou tu dvě trimovací kolečka, která jsou zdrojem největších problémů tohoto setu. Je to způsobeno krátkym káblíkem uvnitř základny a tyto dva potenciometry se ovlivňují. Dá se to zlepšit povolením jednoho šroubku při rozebrání základny. Umě to však nevedlo k úplnému odstranění problému, jen jeho zlepšení. Nicméně se tato kolečka dají použít na méně důležité funkce, jako třeba radiátor, nebo přibližování pohledu. Rozsah plynových pák je dostatečný.
Pedály:
Pedály jsou posunovací a obě šlapky jsou navíc naklápěcí - ideální na brzdy.
mají centrování polohy, což je na jedné straně výhoda a na druhé nevýhoda. Výhoda je, že u letadel s trimem směrovky víte že si to neovlivníte nohou a doladíte trimem. U letadel bez trimu směrovky si ale naopak nepomůžete lehkým vyšlápnutím pedálů, resp udělat to můžete ale furt tlačíte do pružiny a bude z toho bolet noha. U střelby je to taky napytel, protože musíte překonat lehký odpor středícíh pružin (nebo co to tam maj) a tím většinou uděláte takový výkmit, že jde dávka trochu jinam. Je to ale dost o zvyku a individuální citu v nohách
Pedály jsou štelovatelné kolečkem na tuhost, ale úplně do jemna to nejde. Ještě bych zmínil, že jsou docela blízko u sebe, což je jednak ergonomický problém a neudržíte nohy na pedálech po celou dobu letu (možná že žena ano ) a taky to neumožňuje dostatečně citlivě dávkovat sílu do pedálů (nohy nejsou ruce).
To je asi tak všechno co mě momentálně napadá.
Na závěr eště hodim nějaky videa a obrázky tuningů:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gGqKDwQ2j4M
http://www.youtube.com/watch?v=PPrSV-fPDY8
http://www.youtube.com/watch?v=tY2_iGhBPqk&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=oarJkd_IxRM&feature=player_embedded
trochu větší tuning:
http://www.lca.ympsa.com/g940mod.html
povolení šroubku káblíku ovlivňujícího neblaze chvání koleček R1 a R2:
jedno místo:
nebo víc míst:
http://forum.sturmovik.de/index.php?topic=173.0
nebo prodloužení káblů:
http://littleguysbloog.blogspot.cz/2012/08/g940-flight-system-throttle-r1-r2-fix.html