IL-2 Battle of Stalingrad

návody, rady, názory

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Druindin » úte 09. bře 2021 9:08:50

Ale ne každy letadlo to má.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
606_Druindin
 
Příspěvky: 498
Registrován: ned 11. pro 2011 22:50:44

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Vencour » úte 09. bře 2021 10:58:26

606_Druindin píše:Ale ne každy letadlo to má.

Ok, prozkoumám. Tedy musím s tím počítat, že se to může hodit.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Vencour » ned 04. dub 2021 21:49:16

Kontrolní otázka: s čim všim musím umět lítat? Teď jsem asi zavařil P-40. Tak ji v single zkoumam, co snese a dokáže.
(Myslel jsem si, že už je to ok a cca 5 minut po startu zadřenej motor znova.)
Další je na řadě Il-2, s tim jsem žuchnul (ne, nedoplachtil) tak, že jsem z něj vylezl. Měl jsem dost času najít volný flek na přistání.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Tempik » úte 06. dub 2021 19:29:23

S P-40 se nedá lítat.
606_Tempik
Administrátor
 
Příspěvky: 204
Registrován: sob 27. lis 2010 17:49:00
Bydliště: Brno

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Vencour » úte 06. dub 2021 20:34:04

606_Tempik píše:S P-40 se nedá lítat.


Pardon, Tempíku, co to přesně říkáš? Je to P-40E na BoS nebo BoK?
Mně se s ní lítá celkem slušně. Teda na bitevničení, nábojů je celkem dost, když mam jen 4 kulomety a větší zásobu. Na mapě snad Kubáně jsem tam pěkně tancoval okolo cílů. Dalo se to.
A co jsem zjistil, tak s klapkama se líp vzlítá i přistává. Platí to i pro Tempesta.

Včera jsem chtěl chránit naše pozemáky, přišlo mi, že z toho Foka kouří, tak jsem ho nechal a nebyl tak mrtvej, jak vypadal. Čili ponaučení pro mne "že jsem se na něj nevykašlal".
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Druindin » stř 07. dub 2021 23:18:47

s P-40 se lítat, dá, ale je to těžký :)
Hodně záleží na situaci, většinou máš jen jeden pokus na vítězství. A je dobry neletět sám.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
606_Druindin
 
Příspěvky: 498
Registrován: ned 11. pro 2011 22:50:44

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Tempik » čtv 08. dub 2021 16:07:59

Ok, lítat se s ním dá. Pilot si může v klidu nastavit plnící tlaky tak, aby neuvařil motor a při změně režimu motoru pak stačí koukat se zoomem na budíky a pak ho taky neuvaří za 15 vteřin. Ale když je ve vzduchu nepřítel, tak je to masochismus. Kdyby to aspoň fungovalo jako u jiných letadel, že nahodíš plnící tlak a je to. Jenže u P-40 ti to nepomůže. Při zvednutí otáček to automaticky zvedne i tlak a opět zadřeš motor, když nemáš čas zoomovat na budík, nebo když zapomeneš, jak debilní systém to je. Ve starém Ilovi jsem to letadlo měl rád. Ale tady je to bojově nelítatelné. Respektive v porovnání s čímkoliv jiným je to nelítatelné. Ono to ani není obratné, ani rychlé a ani extra dobře vyzbrojené. To letadlo se tě vlastně snaží vést mírumilovný život a vyhýbat se střetu s nepřítelem.
606_Tempik
Administrátor
 
Příspěvky: 204
Registrován: sob 27. lis 2010 17:49:00
Bydliště: Brno

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Vencour » pon 12. dub 2021 14:56:20

606_Tempik píše:Ok, lítat se s ním dá. Pilot si může v klidu nastavit plnící tlaky tak, aby neuvařil motor a při změně režimu motoru pak stačí koukat se zoomem na budíky a pak ho taky neuvaří za 15 vteřin. Ale když je ve vzduchu nepřítel, tak je to masochismus. Kdyby to aspoň fungovalo jako u jiných letadel, že nahodíš plnící tlak a je to. Jenže u P-40 ti to nepomůže. Při zvednutí otáček to automaticky zvedne i tlak a opět zadřeš motor, když nemáš čas zoomovat na budík, nebo když zapomeneš, jak debilní systém to je. Ve starém Ilovi jsem to letadlo měl rád. Ale tady je to bojově nelítatelné. Respektive v porovnání s čímkoliv jiným je to nelítatelné. Ono to ani není obratné, ani rychlé a ani extra dobře vyzbrojené. To letadlo se tě vlastně snaží vést mírumilovný život a vyhýbat se střetu s nepřítelem.


Jak pozoruju, lajťas se chová skoro stejně, vázaný plyn s RPM ... a ani od něj nečekám extra výkony proti modrejm ve vzduchu.

Mimochodem budu muset prozkoumat který éro má zamykací zadní kolo a který ne. Tempest nereaguje, P-40 jo.

Update: modrý byli takový trhači, že jsem vyměk a už mam Hurri II. Vypadá o dost příjemnějš než P-40.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Vencour » úte 13. dub 2021 11:28:28

Otázka, když už jsem pořídil Hurri II:

Co bych určitě měl mít v BoX? Normandii už máme taky komplet a čekáme na to, kdy bude aktivní a nově i Hurrika. Hodí se ještě něco? Nebo stačí to, co je v premium edicích?
Tj. Hurriho bych doporučil všem - nebo je ještě něco lepšího nebo zásadního, co ještě nemám k dispozici?

(A co koukam do historie vláken, tak hasičák jsem ještě nenašel ... budu pátrat dál ...)

Update: 2x mi chcípnul Spit 5 v letu ... mapa Kubáně. Abych ho v singlu otestoval, co snese a jestli něco nepíše. Na nominál jsem snad letěl.

Update: vidim modrýho na mapě, střílím, dojdou mi náboje, bylo to z profilu, vidím Heinkela ... a netrefím se taranem. I na to je třeba myslet, když se člověk rozhodne, jestli má do toho jít ... :-)

Update: nastavil jsem zkusmo konvergenci na 700 m ... a po dalším letu vrátil zpět.

Update 4: už mi jednou v Tempestu došel benzín, možná tak po hodině letu. Překvapení ... V P-38 po rearmu mi nešlo nastartovat druhý motor, opakovaně, ale ne pravidelně. I vzhledem k tomu, jak dlouho trvá, než se celý dvoumotor rozhejbe při startu mne začíná Lajťas skoro nezajímat.
Na mapě Scheldt jede vlak dost rychle, cca za 30 minut je u Goudy, možná za 45 minut u flaků. Proto beru radši Tempesta. Včera, 15. 4. 2021, jsem sejmul dva vagónky (mířil jsem na černý flek vpředu = mašinu), vítězoslavně odlítam abych ses znova přiblížil, nekroutím .. a flak mne trefí. Jsou dost přesný, když se jim dá šance ... A mašina dojela nevim jestli na to, že jí došlo uhlí, protože pak jsem trefil ještě tendr a mašinu ne, ta jela dál, nebo na to, že jsem kotel mašiny prostřílel a ona jela dál setrvačností ... každopádně první zničený vlak na ostré misi na internetu na BoX. (Pamatuju na překvapení, když jsem kdysi trefil vlak s municí a bouchalo to všude okolo, lepší bylo střílet hodně z dálky)
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Tempik » pát 16. dub 2021 20:45:20

S P-40 vs P-38 se velmi pleteš. P-38 nikdy na mtor neodvaříš dříve, než za 5 minut a to musíš fakt něco pokazit. V P-40 motor zničíš celkem snadno do minuty. V-38 je na všem automatika.
P-40 není prakticky v ničem stejně dobrá, natož lepší, než německá letadla. P-38 jim v mnoha ohledech konkuruje a v některých je i výrazně lepší.
Hurrik je dobrej. Teda proti starším německým strojům.
Já myslím, že není co dokupovat. V Normandii bude Typhoon a Mosquito. Rychlá bitevní letadla :-)
Spitfire V má manuální směs a myslím i chladiče. Možná jsi motor uvařil na tom, že jsi neměl nastaveno.
Konvergenci na bitevničení klidně 500 a na stíhání klidně 200. Cokoliv mezi tím není špatná volba.
Tempest je dobrej. Na čisté bitevničení ho může být škoda, ale pokud jsou k dispozici a jsi samotář, tak jasná volba.
606_Tempik
Administrátor
 
Příspěvky: 204
Registrován: sob 27. lis 2010 17:49:00
Bydliště: Brno

Re: IL-2 Battle of Stalingrad

Příspěvekod 606_Vencour » pon 19. dub 2021 11:32:01

606_Tempik píše:S P-40 vs P-38 se velmi pleteš. P-38 nikdy na mtor neodvaříš dříve, než za 5 minut a to musíš fakt něco pokazit. V P-40 motor zničíš celkem snadno do minuty. V-38 je na všem automatika.
P-40 není prakticky v ničem stejně dobrá, natož lepší, než německá letadla. P-38 jim v mnoha ohledech konkuruje a v některých je i výrazně lepší.
Hurrik je dobrej. Teda proti starším německým strojům.
Já myslím, že není co dokupovat. V Normandii bude Typhoon a Mosquito. Rychlá bitevní letadla :-)
Spitfire V má manuální směs a myslím i chladiče. Možná jsi motor uvařil na tom, že jsi neměl nastaveno.
Konvergenci na bitevničení klidně 500 a na stíhání klidně 200. Cokoliv mezi tím není špatná volba.
Tempest je dobrej. Na čisté bitevničení ho může být škoda, ale pokud jsou k dispozici a jsi samotář, tak jasná volba.


Já psal o chování motoru, že když nastavím RPM a hýbu tlakem že na Tempestu to (snad) držím, na P-38 se to chová cca jako na P-40, aspoň při startu.
Navíc technická data motoru P-38 mluví o až 54 tlaku a az 3000 RPM na 15 minut, u P-40 je nějaká hodnota při combat výkonu na "až 5 minut".

Normandii už mám, ale jsou i mapy "skoro dřevní" a tam se ten Hurri II hodil. Než jsem zjistil, že má asi taky karburátor nebo co a při divočině nemá tah, když lítam nahoru dolů - ještě budu časem zjišťovat, co dělat líp nebo jak se chovat.

Ohledně konvergence: ona to neni sranda, hlídat si výšku, aby mne Befka neviděly, hledat cíle, abych je měl "po ruce", mít terč pod čumákem a ještě správný směr, abych měl příznivý směr odletu. Těch cca 1000 m mi přijde fajn, že stihnu ještě vybrat (a ještě jsem enzkoumal, jak moc se doopravdy trefuju). Při rychlosti 360 km/hod uletím 100 metrů za vteřinu, to musim zaměřit, zkontrolovat zásah a ještě zvednout nos a srovnat když tak křídla. Žádná sranda.

Už jsem i zjistil, že je fajn mít Tempesta se silnějším motorem. A že je to pak o hubu letět proti zemi, míň času na vše.

Už se mi stalo s P-40 (jen s P-40), že "default pohled" se mi posunul doprava dozadu, takže při zoomu jsem se vracel na klávesu Num5 a ještě to musel dolaďovat. Pomohlo překopírovat celou instalaci BoX ze zálohy. Dělalo to jen u P-40.

A nakonec: včera 18. 4. na mapě Repulse vedle mne letělo Befko. Já měl Tempesta. Nedělalo nic, asi mělo ze mne srandu. Taky hezký, mapu červený vyhráli, bylo nás tam asi tak 6-7 / 2.
Přijde mi, že na Repulse má Tempest smysl, je blíž frontě, nemusí řešit startování 2 motorů, letí přes 300 mph a může vyzobávat cíle, za šera se obrana moc na nic nezmůže. Rychle přiletí, rychle odletí. Jen na tanky a sklad nemá.

Update: ok, chladit vodu u Spita a vodu a olej u P-39.

Mimochodem viděl jsem (nově?) růžovou střelbu, to jsou asi spojenci (naše flaky, mapa Repulse, u Liege občas modrý číhaj) ? A pak jsem viděl žlutou střelbu flaku, prý AA38, na mapě Kubáně u skladiště. Co pamatuju, zlatě kdysi střílel Tempest dvacítky a wirbelwind měl taky nějakou exotickou barvu. Aneb snažím se orientovat.

Plus zkušenost z tanků: KV je fajn, ale v terénu je pomalejší než T-34. A ani jeden (zřejmě) nemá věžní kulomet proti letadlům jako Sherman, včera (19. 4.) jsem ho chtěl u Velikie Luki zkusit a marně jsem ho hledal, na posílení obrany,

(Jestli jsem samotář? Občas je lepší nebejt tam, kde ostatní, rozptýlit soupeřovo pozornost, proletět v Tempestu nad cílema než tam dorazí P-38. Navíc nemůžu ručit za svůj čas, takhle omezuju sebe a ostatní tolik ne, abe na mne čekali.)
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Předchozí

Zpět na Jak létat

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron