Vzdušný boj a tak kolem

návody, rady, názory

Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Tempik » čtv 24. bře 2011 21:52:40

Základy pro létání hlavou. Hlavně pro nováčky :idea:
http://www.blackpanthers.cz/tipy.html
Na tomto webu to mají kluci hezky rozebrané. Případné dotazy klidně piště sem.
Konkrétní letouny pak najdete v popisu nejspíš později a to v privátní části (itajeno před nepřítelem :mrgreen: )
606_Tempik
Administrátor
 
Příspěvky: 204
Registrován: sob 27. lis 2010 17:49:00
Bydliště: Brno

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Vencour » sob 31. pro 2011 14:04:59

Reaguji primárně na cca posledních 14 dní.

Lítání s Bleskem podle komentářů ostatních "neodpouští chyby". Útok na pozemáky lze provádět v klesání od úhlu cca 1° do skor 90°, je ale nutné neletět po přímce k flaku, kvedlat sebou, k vybrání pomůžou klapky na combat, s nimi jsem ještě nepřekročil ani při letu kolmo k zemi rychlost 450mph. Vliv airbrake, jsou na verzi J25 a Lx, ještě nemám změřený.
Ohledně střelby raketama pozoruju nutnost letět v klesání, rakety nadnáší = letí nad zamířený cíl, pravděpodobně podle rychlosti Bleska.
Při útoku na pozemáky používam klapky na combat pro rychlejší otočku po průletu. Pokud je dlouhá kolona a chci nad ní proletět a "cukrovat", tak zase beru combat klapky, nejsem si jistý ještě, jaká je přesně vazba k tomu, že jsem od té doby skoro přestal drbat do země = že neodhadnu vzdálenost a výšku, kdy musím zvedat.
Už se mi podařilo palbou kulometů a kanónu zničit tank. Připomínam, že zásoba munice je 500ks do kulometů a 150ks do kanónu, tj. 2150ks celkem.
Blesk má výdrž při 100% paliva přes 2h letu, stačí zpravidla brát 50%, či 60% pro ty opatrnější z nás.
U Anzia s nějakým Bleskem ma u země rychlost 350mph, je to i s 12x4.5" raketama ... to mi přijde slušné jako šance na přežití. Zásadní je nekroutit, pokud je někdo za náma, jestli nepadá z převýšení, pak tato rychlost má stačit k záchraně. (Lítam standardně na 95% plynu, při této rychlosti se dokáže motor přehřátý při 110% plynu zchladit)

(Nějaké manévry by Lynx z Invaze sem dodam co nejdřív) link je RE: 434th Fighter Squadron / 479th Fighter Group USAAF strana 12 ... je tam: jak se řadit při útoku na pozemáky, bitevni utok na těžce oflakovaný cíl, jednoduchý obranný manévr "sendvič" ve dvojičce (lze provézd i ve vertikální rovině), obranný/útočný manévr pro celou skupinu

Postřehy ke stylu lítání.
Někdo MUSÍ velet, rozhodovat za celou formaci. Já to asi nedělam i když jsem zrovna v oné pozici. Tj. čekam, že je asi klíčové udržet formaci za každou cenu případně dát vědět, kam se ztrácim, za jakým cílem.
Mapy na Spitech jsou stejné už nějakou dobu a aspoň trochu známé. Lze už čekat někde větší a menší provoz. Otázkou či preferencí velitele formace nebo jednotlivců je pak, zda chtějí plnit úkol, zápasit po cestě. Sám se pokoušim zvládnout a umět vše, takže už snad můžu občas i vylézt z Lajťase a vlézt do něčeho jiného. Tímhle komentuju hlavně mapu NordBayern45 UP3 na Spitech, Tempesty se srážely s modrejma kus od našich letišť, po cestě ve směru k cíli.

Těšim se na vaše připomínky, co vše můžem zlepšit či v čem se mýlím.
Naposledy upravil 606_Vencour dne ned 01. led 2012 20:02:10, celkově upraveno 1
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Tempik » sob 31. pro 2011 15:18:19

K Blesku - blesk je rychlý, ale ne natolik, aby dokázal uletět "běžným" letadlům na spit vs 109. Ve speciálce to často platilo, protože tam byly korektní letouny. Na spit vs 109 bohužel potkáváš spíš lepší stroje a těm neuletíš. Hlavně ale při útocích na pozemáky býváš z 95% níž než nepřítel a když tě uvidí, tak se prostě boji nevyhneš, pokud se ti nepovede ztratit v terénu/mraku.
S raketama máš naprostou pravdu. Při jejich odpalu je mnohem lepší být v mírném klesavém letu.

Ke včerejšímu poletu -
máš asi na mysli nedoletění k vytyčenému cíli a zapojení se do boje během cesty. Problém včera (ale nejen včera) byl, že u letiště prostě čekaly roury a po startu si nás vyzobávaly. Tomu by se dalo trochu pomoci tím, že bychom se naučili víc koukat za sebe. Pak samozřejmě zvolit jinou trasu, ale pokud jsou u letiště, tak to ne vždy pomůže. Zvolit pak jiné letiště je jediné řešení, ale nepřítel se samozřejmě zaměří na zavření letišť s lepšími stroji a my pak musíme do boje na horších strojích, nebo na strojích, které nejsou našimi srdcovkami, což nám zase dává menší šance při kontaktu s jiným nepřítelem.
Pak také docházelo k zapojení do bojů, které se nás přímo netýkaly a mohli jsme je ignorovat. Pro splnění úkolu by to bylo jistě lepší. Já se ale nedokážu koukat, jak nějaká roura, nebo fokáč zoomují naše letadla aniž bych jim nepomohl. To ty bomby zahodím a prostě půjdu na pomoc. Kdyby se povedlo německého darebáka párkrát sundat, tak už si příště třeba rozmyslí tam zase letět.
K samotnému velení - odvelet se dá první start. Pak je to potrhané. Někdo to koupí a startuje znovu, nebo se musí vracet. V takovém případě se buď vrátí celá formace a zkusí se to znovu, nebo dojde k roztrhání na menší celky a těm už moc velet nejde. Při prvním řešení ale ztratíme spoustu času a nikomu by se nelíbilo čekat po sestřelení třeba 15 minut na to, až se ostatní vrátí a ani by nebylo efektivní vracet třeba 3 letouny, když byl čtvrtý cestou k cíli sestřelen.
Mapa Nordbayern je bohužel extrém. He-162 si mohou absolutně beztrestně létat kolem letiští dokud jim nedojde palivo a munice a prostě rozbíjet formace.
606_Tempik
Administrátor
 
Příspěvky: 204
Registrován: sob 27. lis 2010 17:49:00
Bydliště: Brno

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Vencour » sob 31. pro 2011 15:38:06

Taky nemam rád pasivitu a něčí drzost. Když jsem pozoroval přípravy či samotnou Invazi, přišlo mi pak lítání spíš jako takové šachy. To hlavně ve chvíli, kdy jsme měli odlákat skopčáky od pláží.
Ke včerejšku: lze asi zvolit nějakou strategii, plán či taktiku. Buď letim kosit pozemáky. Buď budu ve vzduchu a hlídat někde. Nebo můžu i letět tam,kde jsou pozemáci ... ale s něčim, co je spíš pro stíhání. Tj. mít něco, co soupeř nečeká.

Pokud jsou u našich letišť dlouhodobě, tak můžu třeba "týden" dělat to, že budu lítat odjinut a ve výšce, když nás tam bude pět, tak bysme mohli roury ztrestat a naučit respektu? Padat na ně a krejt se? Mohlo by to mít aspoň 50% na úspěch? A že to budem dělat třeba jen proti 2 rourám na serveru ... má to smysl?

Pokud jsme při druhém startu rozděleni, tak mohou být ve vzduchu dvě skupiny, včera nás bylo snad pět? Pak se nemusí tak dlouho čekat.

A ještě zmínka ke včerejšku: pořád jsem měl pocit, že nás tam byla většina Tempestů nad lesem ... koukam na track, měl jsem za sebou dvě Befka ... co s tim? Víc mluvit? Dá se vůbec nějak hlídat, kdo je kdo? My s pruhama jsme poznatelní hned ...

EDIT napadla mne ještě jedna možnost, co dělat s rourama, ignorovat je ... buď se trochu oddělit či rozptýlit, jestli jednoho z nás sejme, ostatní doletí do cíle a vyčistí to tam? Tj. nejsou tam roury jen na zdržování a rozptylování pozornosti červených?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Druindin » sob 31. pro 2011 17:50:09

606_OTU_Vencour píše:A ještě zmínka ke včerejšku: pořád jsem měl pocit, že nás tam byla většina Tempestů nad lesem ... koukam na track, měl jsem za sebou dvě Befka ... co s tim? Víc mluvit? Dá se vůbec nějak hlídat, kdo je kdo? My s pruhama jsme poznatelní hned ...


To odstraníme, dle mého názoru jen spoluprací. Zejména u letadel kde jde prdlajs vidět za sebe (typicky tempest).
Chce to letět vedle sebe, nebo dvojka mírně vzadu (4 nebo 8 hodina) a v dostatečné vzdálenosti. Prostě tak, abys pohledem za toho druhého mu zkontroloval šestku. Pokud jsme moc blízko tak tu šestou kolegovi moc nezkontroluješ. Pokud moc daleko, tak je to horší na udržení formace při zatáčení a na reakci v souboji s nepřítelem. Odborně tomu myslim řikaj "let na úrovni" a odvíjijou se od toho ruzné typy manévrů....
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
606_Druindin
 
Příspěvky: 498
Registrován: ned 11. pro 2011 22:50:44

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Vencour » sob 31. pro 2011 18:13:08

Fajn, čekal jsem správně, že se mam u koho učit, děkuju :-)
Jo a on Tempest zase tak mizernej výhled nemá, stačí bejt nalepenej na přední sklo ... ? (Shift + F1)
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás, utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny, navzájem. Nejzazší hranice začíná v této síni. Pojďme ji prozkoumat společně.
Jonathan Archer
606_Vencour
 
Příspěvky: 249
Registrován: sob 19. úno 2011 15:06:52

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Druindin » sob 31. pro 2011 18:46:40

Tak já v tom teda kovanej odborník nejsem, já tě teho moc nenaučim ;) Na to tady určitě budou jiní.
A shift + F1 v tempestu je pořád houby výhled dozadu. Když už tak track-ir /freetrack s 6-DOF...
Ovšem kolegu vedle tebe ti to nenahradí ani tak :D
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
606_Druindin
 
Příspěvky: 498
Registrován: ned 11. pro 2011 22:50:44

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Holt » pon 09. led 2012 10:08:50

Taj bych si tu dovolil taky pár postřehů, především po včerejšku.
Ačkoli jsme byli na TS celkem 4 každý si letěl defacto sám :-(/ Lightning, P40, Beaufighter, Spitfire/. Z toho taky nakonec pramenili nervy při únicích před šmoulama nebo dokonce sestřelení. Porušili jsme tak základní pravidlo bojového letu: VŽDY VE DVOJICI!
Vím, že se to tady určitě už objevilo a nechci, aby to vyznělo jako že se snažím někoho poučovat, protože mám máslo na hlavě i já :roll: . Mé malé rady, pro bojové lety na serverech jsou tedy následující:
*VŽDY LETĚT VE DVOJICI - minimálně
*ideální sestava - stíhací krytí + hloubkaři (případně jen 2/4 stíhači nebo je 2/4 hloubkaři - éra k tomu máme dobrý ;) )
*na začátku určit cíl a způsob boje - všichni tak budou vědět co je může čekat
*dodržet stanovený cíl - např. po útoku na pozemní cíl návrat na letiště bez zbytečného hledání vzdušného boje - i když je to jen hra, tučné konto bodů potěší každého :D
*držet sestavu na cestě k cíli - je jedno jestli to bude nálet nebo jen hlídka nad cílem/ modrých bude vždycky dost
*hlásit všechny doty, které uvidíme - nahlásit min. směr/ hodinový kod k postavení vedoucího/ a přibližnou výšku /výš-níž/
*po útoku se opět zformovat v určeném sektoru a výšce - být vždy výš, rychlejší a v přesile ;)
*v případě poškození a opuštění bojiště krýt poškozené letadlo
*komunikovat spolu a mezi sebou

Jak jsem už psal, je to jen hra, ale na nebi se bojuje na život a na smrt ;) ... Šance na výsledek a přežití je pouze ve vzájemné spolupráci.

a závěrem mě ještě napadlo... Jestli vás táhne modrej dlouho za sebou a rovně... MÁTE NA 6 DRUHÉHO NĚMČOURA!!!
"G"

Zem, která ztratila své nebe, ztratila všechno. I sebe!
606_Holt
 
Příspěvky: 20
Registrován: ned 28. lis 2010 19:38:05

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_hayes » pon 09. led 2012 14:52:02

trocha na odlahcenie...povinne precitat

Turbovo desatero pokročilé pilotáže:

1) Nemusíte mít výhodu výšky a rychlosti, aby jste dosáhli sestřelu, zespoda a na klapkách se dá taky sundat éro.
2) Kdo lítá v 7k a chce vás sestřelit až se budete sápat za ním, je debil. Když budete lítat v 500m, tak si ani neškrtne.
3) Kvrdlání* je taky úhybný manévr.
4) Plochá zatáčka je taky zatáčka.
5) Díry v křídlech nezhoršují aerodynamiku! To je naprostá fáma. Éro s dírama létá stejně dobře jako bez nich. Akorát si musíte dávat pozor, aby jste měli v každém křídle stejný počet děr.
6) Ruský éra lítaj VŽDY líp než ty ostatní. Pokud můžete lítejte s Lavočkou. Pamatujte, že se s každým patchem mění letové modely, ale La-7 bude vždy nejlepší vrtulový éro.
7) Sprejujte! Střílejte ze všech úhlů a kdykoliv Vás napadne. Není nic trapnějšího než chcípnout s plnejma zásobníkama. To je jako jít spát s plnejma koulema.
8 ) Lítejte vždy na plný výkon se zavřeným chladičem. Většina letadel dokáže v tomto režimu lítat 2x až 3x dále než zůstanete naživu.
9) Nouzové přistání je taky přistání. Jenom psychicky narušení jedinci si myslí, že přistání "na tři" je důležité. To je nesmysl.
10) Il-2 Sturmovik + FB + PF je pouze a jenom hra. Počítačové modýlky letadel v nich mají stejná jména jako v reálná letadla, která reálně létala. ALE NEJSOU TO REÁLNÁ LETADLA. Nenechte s tím zmást. Až Vám bude někdo tvrdit, že nějaké letadlo létá líp nebo hůř než to bylo v reálu, tak ho pošlete do prdele. Je to magor, kterej to moc žere. Jsou to pouze počítačové modely, která dokáže rozhýbat vaše PC plečka za 20 táců. A podle toho to všechno vypadá.

* - náhodné záškuby klackem (pozn. autora)


Příště už se budeme věnovat konkrétním taktickým variantám.


Uznávám, že se Reďák rozčiluje částečně právem. Je jedním z průkopníků alternativního létání, ale nikdy neměl odvahu všechny zásady dotahovat do úplného konce. Většinu nejlepších manévrů jsem vypiloval až během spolupráce s ním a jistě mu vděčím za hodně. Zejména bych doporučil jeho dvě publikace: příručku "Chcípání v Il-2 Sturmovik na sto způsobů" a autobiografickou brožurku: "Proč furt řvu aneb neumím chcípnout jako chlap".

Doufám, že jsem tímto dostál všemu za co mu dlužím a můžeme se věnovat další rozvedením naší problematiky. Než se dostaneme ke skutečným návodům, jak rozpoutat mezi nepřáteli peklo, tak je potřeba definovat některé důležité pojmy:

Taran, taktéž Ramm (to podle strany, kterou preferujete): překvapivě účinný způsob likvidace nepřátelského letadla. Spočívá v tom, že svůj stroj navedete úmyslně do kolizního kurzu s nepřátelským letadlem. Výhodou je, že nezáleží na to, jaké máte letadlo, kolik munice Vám zbylo ani jaké požkození jste utrpěli. Při troše šikovnosti dokážete takto vyřadit libovolně velký stroj nepřítele. Ideální je to např. během čelňáku, kdy nejprve zasypete nepřítele sprchou střel a potom, na důkaz, že to myslíte vážně, do něj napálíte. Důležitá poznámka: Je opravdu nutné trefit se trupem vlastního éra do trupu nepřítele. Není nic trapnějšího než, že si urvete křídlo a druhý tatar normálně letí dál. Pro fajnšmekry mám specialitku:

Taran směrovkou: opravdová lahůdka, která vyžaduje dost zručnosti. Pointou je trefit nepřítele vlastní směrovkou do jeho křídla. Je to nejjednodušší v čelňáku nebo při útoku ze 6-ky. Drsňáci při útoku ze 6-ky vůbec nestřílejí, aby cíl zbytečně nevyplašili. Výhodou je, že bez směrovky můžete dál normálně létat a taky celkem v pohodě přistát. Důležité upozornění: Máte jenom jednu směrovku! Tak s tím počítejte.

Negativní BnZ: Normálně lítáte u země na plný plyn a když se dostanete kolmo pod nepřítele, tak začnete prudce stoupat. Sice pravděpodobně zůstanete pod soupeřem, ale jste na pádovce čímž ho zmatete. Na tento agresivní útočný manévr plynule navazuje

Pád po prdeli: čumák míří nahoru, ale letadlo se pohybuje dolů. Tohle chce dost velkou praxi v ovládání směrovky a křidélek, pokud vám teda náhodou zůstala ještě funkční. Využijte jich. Obrovskou výhodou je, že nikdo nepřepokládá, že by v jste v boji mohli couvat a tudíž všichni střílejí daleko před vás.

Třeba mi ho urvi: Familiérní název pro nejpopulárnější defenzivní manévr. Když vidíte nepřítele za sebou, tak zatáhněte na doraz za klacek, případně ještě vyšlápněte směrovku. Skoro jistě urvete éro ve všech osách. Sice ukážete nepříteli celou plochu letadla, ale ten pocit jak se melete jako nudle v bandě je k nezaplacení. Nedoporučuji pokud máte vypito víc než 3 piva a používáte velký monitor. Osobně jsem se při tom už 2x poblil. Ale jinak je to bezva.

Bomberman: ideální taktická varianta do dogfightu, pokud jste moc nalitý, zfetovaný, unavený, dobře vykouřený nebo jenom líní. Vemte do boje libovolnou stíhačku, která může nést alespoň 250kg bombu (ideální je 500 a více). Po novém patchi se mi velmi osvědčil Dornier (s tunovou bombou = lahůdka). Nastavíte si časovač rozbušky na 1s a vydáte se na lov. Účelem je nalákat na sebe co nejvíc sestřelu-chtivých nepřátel. Lítáte po bojišti sem a tam na vysoké rychlosti, dokud jich netáhnete alespoň 3-4. Potom to nakouříte dolů a přimáčknete se k zemi. Chvilku kličkujte až budou nepřátelé cca 300m za vámi, tak odhoďte bombu. Držte se dál u země a koukejte za sebe Very Happy Osobně jsem tímto způsobem dosáhl maxima 4 killů na jednu bombu. Můžete to spojit s vulchingem a potom se k letadlům za Vámi přidá i něco na zemi.

Pokračování příště.


Stay tuned
MasTurbo


Časté rady (kecy – pozn.autora) úchylů:

- při manévrovém boji používejte yoyo – nejčastější "moudrost" do TnB – to je naprostá kravina. V manévrovém boji vyhraje ten, kdo za to víc tahá! Takže to pěkně položte do plochý a tahejte ze všech sil až budete mít tmu před očima.
- stoupavá spirála – trapný nápad využít výkonnosti motoru pro boj na vertikále – neztrapňujete se takovými debilními manévry a radši kruťte ze všech sil.
- bez trimu to nejde – další fígl jak bejt "chytrej". Výhodou je, že když to řeknete nějakému nováčkovi, tak bude valit bulvy a zeptá se vás, co to je ten trim. To umožňuje předložit další hromadu keců a nových pojmů, takže dotyčný si bude zbytek života myslet, že jste bůh – nebo alespoň do chvíle, než si přečte tento článek. Samozřejmě bez trimu jde všechno.
- merge a jak na něj – skvělé místo, kde deklasovat ostatní piloty. Jednak tohle slovo zná poměrně málo i dost zkušených pilotů, a taky tady může "eso" opravdu ukázat, jak to má všechno zmáknutý. Věřte tomu, že merge je okamžik zahájení boje. Okamžik, kdy se protnou pomyslné dráhy letadel. Taky se Vám to zdá jako píčovina? Máte pravdu. Nic jako merge neexistuje. Když prostě letíte proti éru, tak ho taranujte rovnou z první a nečekejte až začne dělat nějaký kejkle. Pokud se uhne, tak ho ukruťte a nepřemýšlejte o tom.
- nastavení konvergence – další cizí slovo – tímhle se vůbec nezabývejte je to naprostá zbytečnost. Možná se Vás bude někde někdo snažit přesvědčit, že mu to tak skvěle střílí díky jeho konvergenci. Nevěřte mu to a při první možnosti mu ukažte, že když máte konvergenci na 1m tak to bohatě stačí na pár dobře mířených facek.
- propeller pitch – lidově píča – no tak jestli nevíte co to je, tak to nehledejte a jestli víte co to je, tak na to nemakejte. Na normální kožené píči samozřejmě makejte kdykoliv chcete.
- barel roll – česky sud. Báječný manévr, který má pro úchyla zvláštní význam. Není totiž tak triviální, že ho udělá každý nováček. Proto, když vám někdo zcela vážně ukazuje barel, berte to tak, že se potřebuje pochlubit trošku složitějším manévrem. Nenechte se zvyklat, klidně mu řekněte, že takový píčoviny jsou k hovnu a ukažte mu skvělou plochou zatáčku. Ať si to přebere sám.
- nůžky – čistě defenzivní manévr, zbytečně pracný – kvrdlejte klackem a serte na to. V takový situaci, kdy se nůžky používají, už je to stejně zbytečný. Když už máte chcípnout, tak ze sebe alespoň nedělejte šaška.

Po uvedení základních termínů se půjdeme podívat podrobněji na jednu taktiku. Samozřejmě je to hlavně pro nováčky a méně zkušené (a známé) piloty, ale dost legrace si s tím může užít i zkušený pilot:

BnZ – snadno a rychle:

Vymyslete si nějaký nezávadný český nick – v oblibě jsou různá zvířata a osobní jména, ale může to být fakticky cokoliv. Vyhýbejte se nickům, které mají něco společného s mrdáním a různými jinými obscénními aktivitami (nedoporučuji zejména nicky jako TrhacPrdeli, PrstilPrsticPrstice, HulHoTyStaraKurvo nebo HovnoLover atp.). Ideální je normální český nick, například Kulma_cz. Vybavený takovým nickem začněte lítat. Najděte si český server, kde lítá většina pilotů z českých letek a choďte tam opruzovat každý den. Vyhlédněte si nějaké známé české piloty nebo velitele a ptejte se jich na různý píčoviny. Otravujte je i na ICQ a mailem. Pokud budete správně volit dotazy dočkáte se spousty zajímavých odpovědí. Využijte toho, že si takový piloti o sobě myslí, že jsou nejchytřejší a poslouchejte jejich kecy (viz. výše). Občas se jich zeptejte na to, jak dlouho lítají a obdivně přitakávejte. Výrazy jako: Fakt jo?! Tý wole! Teda ty jsi fakt dobrej atp. jsou velmi vítaná. Nakonec dosáhnete svého. Poletíte s nima ve dvojici (v roji) na mapě. Ideálně budete na jejich TSku. Nechejte se zasvětit do tajů BnZ. A teď přijde Vaše chvíle. Počkejte si na první společný útok. Následujte svého pilota při útoku. Sledujete jak střílí – můžete se obdivně vyjádřit k jeho schopnostem. Pokud cíl nezničil, klidně taky vystřelte. Po odpoutání stoupejte za ním. Držte se celou dobu v těsném závěsu. V nestřeženém okamžiku to do něj narvěte. Hned se omlouvejte, jé sorry fakt jsem tě neviděl, víš já nejsem tak dobrej jako ty, moc mě to mrzí, fakt jsem se snažil atp. Sice ho strašně naserete, ale ještě Vám odpustí. Vydejte se s ním na další let. Pozor bude opatrnější a bude furt sledovat kde jste. Využijte dalšího společného útoku. Tohle vyžaduje opravdu slušnou přípravu a možná se Vám to nepovede napoprvé. Musíte se spustit dolů prakticky stejně jako váš vyhlídnutý pilot. Namáčkněte se na něj. Dajvujete spolu ním. Když se budete blížit k cíli začněte neartikulovaně křičet: Ty jo to je fofr, už se blíží, banzáj!!!, hrrr... yes, yes, yes atp. Nezapomeňte se držet furt za svým esem. V takovým řevu nejspíš nic netrefí, ale ve chvíli, kdy budete společně míjet cíl, zařvěte: Teď ho dostanu hajzla! A pošlete plnou nepřerušovanou dávku do svého "učitele". Dál u toho křičte, už mi neutečeš ty zmrde! A střílejte a střílejte a střílejte, dokud se budou jeho trosky vrtět v zaměřovači. Je to sice bohapustá vražda, ale virtuální a věřte mi, že Vám to hvězdy odpustí.

Tak to je moje malá rada, jak žít, užít si a přežít s úchylama v Il-2 komunitě.


Klasifikace pilotů


Moje oblíbené okénko plynule navazuje volnou sekcí, jaké exoty můžete potkat v Il2 komunitě.

Nováček – vykulený klučina nebo pán, který od malička četl všechny knížky o lítání a připadá si minimálně jako Pokryškin nebo Clostermann. Ila mastí půl roku, odletěl všechny kampaně a zjistil, že to jde i online. Nic nevidí, nic nechápe. Sotva odstartuje, tak dostane 30mm granátem mezi oči. Jen tak mimochodem. To se sice může stát každému, ale zrovna nováčci na to mají speciálně kliku. I na mapě, kde se normálně nevulchuje ho úplnou náhodou trefí bomba odhozená omylem a to ve chvíli, kdy se narodí. Buď to nerozdejchá a vrátí se ke svému offline lítání (znovu odletí všechny kampaně v singlu (BTW v životě jsem neletěl jedinou misi z kampaní v Ilovi...ani nevím proč), strčí krabici od Ila do šuplíku a jde si přečíst něco od Kožeduba), nebo se pochlapí a zakousne se a postoupí do další kategorie:

Průzkumník – zjišťuje co vlastně to online lítání obnáší. Obchází fóra podobná tomuhle a zjišťuje, že se piloti kastují do různých letek. Sám by chtěl taky do letky, ale neví jak na to. Nesměle se ptá a občas mu někdo odpoví. Kdo mu jednou poradí, toho se drží jako klíště. Záleží na dotyčném osloveném jestli chce svůj čas věnovat takovému pilotovi, nebo ne. Je to v zásadě dost nejistá investice, protože není patrné zda daný průzkumník skončí za týden, nebo bude lítat příštích několik let. V simu má pár oblíbených letadel – Lavočky a Jaky. S nima se naučil jakž takž lítat. Nedokáže pochopit, jak ho může ukroutit Reďák ve 109. Díky typu letadel ve kterých lítá (La, Yak) se mu čas od času podaří sestřel nějakého dobrého pilota, který nedává pozor nebo na to aktuálně kašle. Díky tomu se zvedá sebevědomí průzkumníka a stává se z něj:

Namistrovaný idiot – nečekaně velká skupina pilotů v komunitě. Většinou jsou to poměrně dobří piloti, kteří si prostřednictvím Ila léčí svoje komplexy z osobního života (malé péro, velké uhry, kritický nedostatek sexu atp.). Využívají společný, velmi úzký, planeset. Ve starém Il-2 lítali prakticky výhradně v La-5FN, nyní využívají La-7, Jak-3P, Mustang Mk.III nebo naboostovaný Spity. Vždy je potkáte v éru, o kterém všichni ostatní vědí, že je to ufo. Vědí to i Namistrovaní idioti (proto s tím lítají), ale nikdy to nepřiznají. Nejlépe je poznáte podle toho, že každý svůj sestřel komentují rádoby vtipnými průpovídkami v chatu, za kterých je ovšem jasně patrné, že právě někoho sundali. Pokud sami chcípnou mají pro to obvykle 10 výmluv ze kterých vyplývá, že jejich přemožitel je úplný debil a sundal je náhodou ve chvíli, kdy měli málo paliva (jako by to něco znamenalo) nebo málo munice (to neznamená už vůbec nic). Pokud si vezmete stejný éro jako mají oni, tak je bez větších problému 3x po sobě vyprasíte. Poprvé to byla náhoda, podruhé nebyli připravení a na potřetí už musíte být nutně čítař. Pak se rychle odpojují za serveru a jdou oxidovat jinam. Nemistrovaní idioti k smrti nesnáší:

Šílený Boomandzoomer – ti lítají obvykle s Fw-190 nebo Thuderboldem v 5k až 7k a odmítají s kýmkoliv kroutit. Namistrovaní idioti jsou z nich na prášky, protože je prokazatelně zabíjí někdo, kdo má éro, který výrazně hůř kroutí. Neslýchané! Obvykle Boomandzoomery označují za sraby, což je úplně mimo mísu. Šílený Boomandzoomeři jsou speciální kastou pilotů. Většinou se rekrutují z pilotů německých a amerických letadel, mají rádi svoje stroje, ale nechtějí v nich umírat. Obvyklý Šílený Boomandzoomer tráví u Ila víc času, než v práci. Poznáte je podle toho, že ve dvojici nebo s celou skupinou podobně postižených stoupají od základny bokem až do výšky 5k, a pak se vracejí nad bojiště. Z výšky potom vyvalují oči na monitor a pokoušejí se podle odstínu barvy teček pod sebou poznat kdo je nepřítel a kdo kolega. Když se jim to více méně podaří, tak se spustí dolů a se strašným hukotem při rychlosti nejméně 800Km/h útočí. Na střelbu mají obvykle zlomky vteřiny a pak zase stoupají nahoru. Malý lag v konečné fázi útoku je může zabít. Kejchnutí jim urve křídla. Tento způsob boje je poměrně bezpečný, ale neskutečně nudný. Svojí akčností se dá srovnat například s rybařením. Výhodou je, že takový Šílený Boomandzoomer si během letu může klidně odskočit na hajzl a v klidu se vysrat a vůbec nikdo na mapě si toho nevšimne. Každý kdo tomuhle říká zábava, tak by si měl koupit jojo nebo gumový hovno, aby pochopil co je zábava. Ve chvíli, kdy Šílený boomandzoomer pochopí, že svůj volný čas tráví nejnudnějším možným způsobem stane se z něj:

Divoký kroutič – do této kategorie se dostávají piloti různým způsobem. Buď se začnou nudit při BnZ, nebo s BnZ nikdy nezačnou. Jsou to obvykle pažouti, kterým je jedno jaký mají éro a chtěj si při lítání užít co nejlepší poměr času a akce. Lítají všude a rádi. Jediný co znají je 25% paliva a plný plyn. Přestože jsou často dost zkušení na to, aby věděli jak lítat a nechcípat dávají přednost akci za každou cenu. Spolupráce je nezajímá, jediný co vidí je nepřítel před sebou. Ve chvíli, kdy ho rozcupují, už mají vyhlídnutý další cíl.
Divoký kroutič je bezohledný a nebezpečný. Dobře ví, jak se pohybovat na bojišti. Myslím, že s tímto typem pilota by se ztotožnila valná většina německých es. Pokud se dostanete na mapu, kde operuje větší množství takto postižených pilotů, máte plné ruce práce. Nikdy si nemůžete být jisti, že munice, která kolem Vás sviští je od nepřítele nebo od kolegy – kroutiče. Nemá cenu se rozčilovat, že Vám někdo krade sestřel. Letadlo, které má alespoň jedno křídlo je stále cílem, který je třeba zničit. Výhodou této taktiky boje je opravdu parádní poměr času a akce. Pokud jsou základny cca 10-20Km od sebe, tak se dá říct, že ani vteřinka času online nepřijde nazmar. Nevýhodou je, že divocí kroutiči často sami umírají. Ať už palbou nepřítele, nebo srážkami s kolegy. Ono totiž, když jednoho nepřítele honí 5 kámošů, tak není důvod nebýt šestým. Co kdyby. Pokud ani akce nenaplní zcela duši virtuálního pilota zbývá mu už pouze poslední volba:

Rezignovaný veterán – Myslím, že je to poměrně úzká skupina online pilotů. Patří sem piloti, kteří vyzkoušeli v Il-2 online prakticky všechno. Prošli tréninkem 1vs1, užili si pocity vítězství i porážky v soubojích jeden-na-jednoho. Prošli spoustou divokých dogfightů, lítali ve dvojici i v rojích, prošli nejednou online válkou. Užili si atmosféru turnajů i vítězství vysoko ve stratosféře. Zažili divoký tanec flaku při střemhlavém bombardování, i hodinové patroly ve výšce 7k. Našli si v Il-2 komunitě kamarády i nepřátele. Veteráni prožili u Ila spoustu skvělých okamžiků a nakonec zjistili, že bez něho nemohou být. I když dokáží lítat prakticky jakkoliv, chybí jim motivace a cíl. Podávají nevyrovnané výkony. Někdy přijdou na mapu a během dvou desetiminutových letů nasbírají 1000 bodů. Jindy netrefí ani bombarďák na stojánce. Prostě jsou to pažouti, kteří mají Ila rádi a těžko si bez něj dokážou představit život. Na druhou stranu už nemají potřebu něco dokazovat sobě ani ostatním. A když se nudí, tak píšou na fóra píčoviny, jako je tahle.

Klasifikace pilotů na TS

Plačka, dělí se na tři druhy:

Modrá: Všechny rudý éra sou "über", bez ohledu na to, jestli jich právě na jeden let sundal 15, nebo oni 15krát jeho. Motory jeho miláčků se hřejou víc, jsou zranitelnější, z kabiny není nic vidět. Na TS se projevuje výkřiky: "No viděli jste co to éro dělá? Takový manévry nikdy nemoh dělat!", "Ten W. Messerschmit musel bejt ale blbec, když to takle dělal atd.".

Červená: považuje piloty modráky za póvl a skrytý fašisty, a o technice se vyjadřuje v TS ve dlouhých litaniích: "Všechny modrý éra sou přemodelovaný", "1x 30mm granát mi to křídlo nemohl urvat", "Spit vydržel letět bez chlazení nejméně 30 min".

Cheater: plačna nejrozmazlenější, projevuje se jak do TS, tak i do chatu. Kdokoliv ho sundá, utočí, přebrzdí, je cheater. Střílí na 500m a trefuje se = určitě cheater. Jakejkoliv lag, i lag serveru, je útokem na něj a jeho integritu a trestá se 10-ti minutovou etudou o tom, jak má T2 lajnu a jaký ty lidi sou lageři.

Dále:

Šustil: má mikrák vietcong (TM), kterej bere všechno nebo nic. Tzn.: pořád vysílá interferenční rušení na všech frekvencích. Po výzvě, šumění zesiluje a lidi odchází na jinej kanál nebo ho mutujou.
U šustila je podkategorie echař: neb ten, co jede na surround bedýnkách a užívá si prostorovýho zvuku. Ostatní si pak užívají každý věty 3x dokola.

Kecal: na boj nedbá. Rodina, kámoši, koníčky atd. jsou důvod proč je na TS.

Řvoun: Volume doprava, ať si zvykaj. Stejně na ně řve mladá, tak co?

Mlčitel: mlčí když przní éra, mlčí když ho przněj, projevuje se hláškama "tak a teď sem v prdeli", "to sem mu dal".
Subkategorie: "mlčitel jen v určitejch situacích". Např.: najde si 5 spitů, hezky je zoomuje a nepodělí se. Opačný extrém: honí ho 5 spitů a dozvíte se to až v chatu, když se objeví killed by xyz.
606_hayes
 
Příspěvky: 19
Registrován: úte 28. pro 2010 16:40:39

Re: Vzdušný boj a tak kolem

Příspěvekod 606_Druindin » ned 05. kvě 2013 13:44:06

sem dneska brouzdal na letkovejch stránkách a našel todlectoto:
http://virtualbutchers.wz.cz
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
606_Druindin
 
Příspěvky: 498
Registrován: ned 11. pro 2011 22:50:44


Zpět na Jak létat

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron