Stíhací bitevní letouny na "spit vs 109mod"

návody, rady, názory

Stíhací bitevní letouny na "spit vs 109mod"

Příspěvekod 606_Tempik » stř 04. led 2012 17:30:17

Zkusím popořadě sepasat výhody a nevýhody jednotlivých typů od začátku do konce války. Zaměřím se nejvíce na samotné bitevničení a vlohy

Hurricane IIb/c
Hurricane II je jako stíhač už zastaralý. Jako bitevní se dá ale velmi dobře použít. Objevuje se nejčastěji na afrických mapách, ale i semtam v evropě.
Jeho výhoda je odolnost a to, že je to hodné letadlo. Výzbroj je velmi silná a dokáže podvěsit 2 x 500lb bomb. Hurricane nemá rád moc vysoké rychlosti a proto není vhodný na střemhlavý let. V případě napadení nepřátelským stíhačem má jedinou výhodu a tou je obratnost. Můžete si být téměř jistí, že žádný protivník vás nemůže následovat do utažené zatáčky. Jste ale vždy výrazně pomalejší a nedokážete se z boje odpoutat. Pokud si pohlídáte rychlost a nezůstanete na pádovce, tak nebudete jen tak snadným cílem.
S letounem se dá ještě v mezích čelit nepřátelským stíhačům.
rychlost ve výšce 1000 stop 260MPH

Hurricane IId a mk.IV
Je obdoba předchozích Hurricanů. Má však rozdílnou výzbroj. Dostal do vínku 2x40mm protitankové dělo, což mu dává dobré možnosti na ničení tanků. Tato činnost je ale docela náročná a není snadné tank trefit. Proti všemu ostatnímu je tato zbraň špatně použitelná. Má málo nábojů a pomalu nabíjí. Proti nepřátelským stíhačům ztrácí oproti předchozí verzi obratnost. Ovšem pořád dokážete točit slušně zatáčku. 40mm zbraně ale nejsou vhodné pro souboj. Trefit s nimi letoune je velmi obtížné. Pokud se vám to ale povede, tak stačí jediný zásah.
Pokud očekáváte střet s nepřátelskými letouny, není tento stroj ten pravý.
rychlost ve výšce 1000 stop 260MPH

P-40 E/M
V africe se také objevuje tento stroj. Jeho palubní výzbroj je spíše průměrná a tanky s ní nezničíte, ovšem dokáže nést jednu 1000lb bombu a moje zkušenost je, že jedna 1000lb udělá větší paseku, než 2x500lb. Rychlost P-40 je také průměrná. Dobře se s ním odhazuje ve střemhlavém letu. V malých výškách budete mít lepší rychlost, jako starší Bf-109 E. Proti řadě F a G už jste ale pomalejší. Dalo by se říci, že P-40 je ve všem o chlup horší, než novější befka, které v africe potkáte. Ovšem stále jste schopní vést jakýs takýs obraný boj a pokud nejste sami, nebudete pro nepřátele jen cíl.
S letounem se dá ještě v mezích čelit nepřátelským stíhačům.
rychlost ve výšce 1000 stop 295MPH

Typhoon 1942
V evropě se objevuje na kanálových mapách roku 42. Jedná se opět o silně vyzbrojený letoun. Navíc dokáže být velice rychlý v malých výškách. Starší verze befek (verze F) jej nedoletí, ikdyž má Typhoon bomby. V rychlosti je s ním schopný držet ale krok Fockewulf 190. Do verze A-4 je Typhoon o něco rychlejší, proti novějším verzím ale něco ztrácí. Vesměs platí, že Bf jsou obratnější a pomalejší než Typhoon a FW jsou +- stejně rychlé, ale podobně obratné. Typhoon snese víc rychlosti ve střemhlavém letu než Hurricane a proto se při úniku můžete bez výžnějších starostí pustit dolů jako o život a nabrat rychlost. Pro střemhlavé bombardováni je vhodný.
Na některých mapách má povoleno jen 2x500, ne některých dokonce 2x1000. Většinou nemůže ještě nést rakety a objevují se až později.
Pokud očekáváte nepřátelské letouny, je Typhoon jednou z nejlepších voleb. Je velmi rychlý, průměrně obratný a má mohutnou výzbroj. Pozor, obě verze Typhoonů hodně hřejí, protože jim negunguje chladič.
rychlost ve výšce 1000 stop 340MPH

Typhoon 1943
Modernější verze než předchozí. Jeho výkony o něco poposkočili. Hlavně však může krom 1000lb bomb nést i 8 RP raket, které jsou vhodné jak na ničení tanků, tak i na ničení měkkých cílů. Čtveřice 20mm kanónů je pořád nejtěžší výzbroj co můžete u spojenců dostat a dokáže si poradit při troše štěstí a umu i s Tigerem. Proti pozemním cílům je Typhoon velice slušným strojem. Jeho rychlost pořád stačí s přehledem na Bf-109G6 a starší. Bohužel se na mapách objevují i verze G6AS a G10 a ty jsou stejně rychlé. Typhoon je ale o něco méně obratný než Bf-109. Stále je možné s messerschmidty efektivně bojovat. Nové Fockewulfy 190 verzí A6/7/8 dostaly také trochu rychlosti a stále platí, že rychlost Typhoona a Fw je velmi podobná. Typhoon však lépe zatáčí. Je horší na křídélkách a podobně stoupá. S nástupem Bf 109-K4 a FW 190A9/D9 už ale ztrácíte při souboji jakékoliv výhody a nemůžete nepřátelům stačit.
Typhoon v roce 44 dokáže ještě čelit nepřátelským stíhačům, v roce 45 už jsou ale stroje LW nadřazené.


P-38G/H
Objevuje se ve středozemí. Dokáže nést dvě 500lb (někdy i 1000lb) bomby, 4,5" rakety a jeho výzbroj je nadprůměrná. Mimo 0.50 kulometů má i jeden 20mm kanón a dokáže tak napadat i tvrdší cíle. Jeho dva motory vám dávají větší šanci doletět i při poškození domů.
Jeho protivníci jsou různí. Italské stíhačky jsou výrazně pomalejší, ovšem mnohem lépe obratné. Bf 109 které potkáte jsou již horší protivník. Jsou obdobně rychlé a navíc jsou obratnější. Ještě horší je pak střet s Fockewulfy A-5. Nejen že jsou obratnější, ale jsou navíc i rychlejší a střet s nimi se prakticky rovná jisté smrti.
Proti nepřátelským letounům to bude vždy velký risk. Letět sám na bráněný cíl se rovná téměř sebevraždě a pilot blesku musí spoléhat na kamaráda, nebo na proklouznutí a vyhnutí se boji.


P-38 J-10
Je již mnohem lepším bitevním strojem. Variabilita její výzbroje z něj činní ultimátní stroj proti pozemním cílům. Krom palubní výzbroje může nést 2x 1000lb bomby, k nim může přidat šest 4,5" raket, nebo bez bomb 12x 4,5" raket. Rakety sice nejsou moc vhodné na ničení tanků, ale na měkčí cíle a flaky jsou dostatečné.
Důležitým kopancem jsou také zlepšené letové výkony. Nyní s vámi je schopný na rychlosti držet krok jen fockewulf a messerschmidtům i italům dokážete zmizet na rychlosti. Pořád ale platí, že v přímém manévrovém boji nemáte šanci a je lepší se mu vyhnout.
rychlost ve výšce 1000 stop 353MPH

P-38 J-15 a J 25
Výkonově i výzbrojí jsou na tom velmi podobně a proti pozemním cílům je to ideální stroj. Horší ale je, že je nasazeny na hlavním bojišti v letech 44/45 a potkává nejlepší stroje Luftwaffe, které jsou v lepším případě stejně rychlé, ale spíš rychlejší. V obratnosti lightning také většinou zaostává a tak se pro něj opět stávájí nepřátelští stíhači obrovským nebezpečím.
rychlost ve výšce 1000 stop 353MPH

P-38 L
Uplně stejný případ jako předchozí J-15. Jedinou významnou změnou jsou brzdící klapky. Všechny předchozí P-38 totiž extrémně!!! trpí na střemhlavý let, který se může stát nevybratelným. Další bonus je možnost nést silnější rakety, se kterými si může Lightning troufnout i na tanky a stává se tak nejsilnějším bitevním letounem.
rychlost ve výšce 1000 stop 350MPH
(více o Ligthningu u Farkyho vlákna)

P-38 Dropsnoot
Chtěli byste nést na svém Lightningu tolik bomb, co nosila B-17 nad německo? Samozřejmě a kdo by také nechtěl. Dvě tunové bomby (respektive 2x2000lb) je opravdu náklad, který německého vajáky dozajista nepotěší. Hoďte za hlavu, že máte jen malou šnaci proti německým stíhačům, tohle za to stojí! Sice už se nejedná o čistě bitevní stroj, protože dostanete i bombometčíka a seberou vám výzbroj, ale proč ne.

P-47D rodina
P-47 se jako bitevní objevuje až v letech 44/45 a stojí tak opět proti nejsilnějším strojům Luftwaffe. I přesto si ale vede vcelku slušně. Dokáže nést o něco meněší náklad, než P-38 a má jen jeden motor. Jeho konstrukce je však o dost odolnější a jedná se o nej letadlo, které vás doveze poškozené domů. Jeho palubní výzbroj je silná proti měkčím cílům a i letounům. Jeho výkony u země nejsou proti nepříteli nijak oslnivé, ale přesto s nimi dokáže vcelku držet krok. S rychlostí je na tom velmi podobně jako poslední Lightning a je tedy v lepším případě stejně rychlý jako nepřítel, spíše ale pomalejší. Svoji obratností je ale mnohem blíže německým strojům a s Fockewulfy je schopný i vyrovnaného manévrového boje a ikdyž něco schytá, nemusí to být hned konec.
Pokud chceme pozemákům uštědřit ránu, chceme se domů vrátit i po zásahu flakem a hrozí i střet s protivníkem, je Thunderbolt asi nejlepší adept.
rychlost ve výšce 1000 stop 350MPH

Tempest mk.V
Zjednodušeně se jedná o Typhoona na steroidech. Palubní i přídavná výzbroj zůstává stejná. Ovšem jen vyjímečně jsou k dispozici rakety. Letoun je velmi dobře ovladatelný a odolný i na vyšších rychlostech a může se tak směle pouštět do střemhlavého letu. Pozor jen na přetížení, které láme křídla (platí však u všech letounů).
Jeho bojový náklad proti pozemním cílům v porovnáni s P-38 a P-47 není nijak úchvatný, jeho silnou stránkou je ale schopnost dostat se k cíly i přes stíhacé obranu nepřítele, dokázat se s ním efektivně poprát a zase odletět. Rychlost Tempestu převyšuje rychlost všech běžných strojů luftwaffe (vyjma proudových a Do-335. S FW 190Dorou je na tom stejně) a obratností také nijak nezaostává. Pokud jste si tedy na 95% jistí, že cestou k cíli, nad ním, nebo cestou zpátkyy narazíte na nepřítele ve vzduchu, je tento letoun nejlepší volbou.
rychlost ve výšce 1000 stop
Tempest mk.V 378MPH
Tempest mk.V 11lb 390MPH
Tempest mk.V 13lb 396MPH

Spitfiry v bitevní úloze
Ačkoliv se nejedná vůbec o bitevní stroje, je možné s nimi provádět bitevní činnost. Většina z nich totiž dokáže nést 250lb, nebo dokonce 500lb bombu. Spitfire sice nevyniká v nosnosti, je náchylný na poškození a i jeho rychlost u země velmi často zaostává za zbytkem leteckého pole, ale při napadení je z něj rázem soubojový stíhač, který se může bez servítek utkat s nepřítelem.

Mustangy v bitevní úloze
Mustang může sice nosit jen bomby. Jeho výhodou je ale rychlost díky níž za sebou nechává většinu německých strojů. Při přímém napadení na tom není tak dobře jako pilot Spitfiru, ale i tak se jedná o obratný letoun se slušnými výkony. Mustang dokonce nepatří ani mezi nejodolnější stroje a jeho palubní výzbroj je spíš průměrná. Přesto je díky své rychlosti schopný proletět k cíli.
375 MPH

Při plánování útoku je také potřeba vzít v potaz jakou zvolit výzbroj. Rychlosti a porovnání s nepřátelskými letouny je bráno v ideálním případě - tedy bez jakéhokoliv nákladu. Počítejte s tím, že každá puma vám vezme cca 3MPH z rychlosti a i po odhozu zbyde závěsník, který vám nadále bere něco z maximální rychlosti. Tempest bez závěsníků letí 378 MPH. S pumami 370 MPH, po odhozu 375 MPH. Rakety ale brzdí výrazně více a to na 360MPH před odhozem a na 370MPH po odhozu. Jen Typhoon to má jednodušší. Bomby, rakety před i po odhozu brzdí o 20MPH (bug). Ověšěná P-38 a P-47 na tom budou ještě hůře.
Také není počítáno s tím, že bránící nepřítel má většinou výškovou převahu a tak má výrazně větší šanci vás dostihnout krátce po útoku a vaše teoretická rychlost tak přijde vniveč. Vždy tak platí, že ač sedíte v čemkoliv, má váš protivník výhodu při vstupu do souboje. Pokud tedy vydíte nad cílem nepřátelské stíhače, je dobré zvážit jiný cíl, nebo i cestu rovnou domů.
606_Tempik
Administrátor
 
Příspěvky: 204
Registrován: sob 27. lis 2010 17:49:00
Bydliště: Brno

Zpět na Jak létat

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron