Hawker Typhoon jako stíhač v Il2
Napsal: pon 19. bře 2012 21:42:58
V Ilovi máme už nějakou dobu tohle letadlo.
Kdo by si o něm chtěl přečíst něco reálného, tak tady http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=3945&sid=4da1260392861145d3b4c7c8de21eb95
Ale protože je Il2 jen simulátor a Typhoon v něm je jen modový bazmek, tak tam žádné informace do Ila moc nehledejte
(následující info už budou jen poznatky ze hry)
Bitevní úlohu jsem už nastínil minule a tentokrát zkusím popsat typhoona pro stíhací úkony.
Oba Typhoony mají v UP3 stejný letový model. Oproti UP2 je výkonová křivka zcela jiná a tak zapomeňte na Il2 compare pro UP2. Nic vám nepoví.
Typhoon vyniká ve vysoké rychlosti v malých výškách, silné výzbroji (ikdyž mám velmi často pocit, že ikdyž má ve výzbroji 4x20mm kanńy, že se to chová nějak slabě), obrovském doletu a průměrné obratnosti v manévrech.
Naopak má problémy s výkonem nad 15 000ft. Jeho virtuální dojstupňový kompresor nefunguje, respektive druhý stupeň naopak trochu brzdí. Také nefunguje chladič. Respektive funguje napůl. Nechladí, ale také brzdí. Aby nás toho nebrzdilo málo, tak výrazně brzdí i prázdné závěsníky na bomby a to asi o 15MPH (20km/h). Kdo chce tedy využít rychlosti Typhoony, tak nesmí otevírat chladič, nesmí šahat na kompresor a musí si vzít Lightened verzi.
I přes výkonovou ztrátu ve výškách ale jeho nasazení nemusí být pořád u země. Jen pamatujte, že nad 15k feetů výrazně ztrácíte na výkony Bf i Fw a snažte se buď boji bez výhody vyhnout, nebo boj stáhnout pod 15K feetů.
Jak si Typhoon vede proti
Bf 109G-6
Potkáváme ji například v letech 43. Typhoon je u země rychlejší o cca 40km/h. Tento náskok si udržuje až do cca 12K feetů a rychlostní výhodu ztrácí kolem 15K feetů. Stoupavost hraje mírně do rukou stodevítce. Zatáčku je stodevítka také schopné utáhnout o trochu více. Ne významě, ale ukroutí vás. Silná výzbroj a rychlost tak Typhoona předurčuje pro taktiku "udeř a uteč" ideálně s výškovou převahou.
Pozdějšá verze stodevítek už jsou pro Typhoona velkým problémem. Jedná se o verze G6AS/G10/G14, které jsou v malých výškách podobně rychlé, mnohem lépe stoupají a stále jsou o chlup obratnější. Férový boj je pak pro pilota Typhoonu cestou do pekla a nedoporučuji.
Fw 190
První verze A-3 a A-4 jsou Typhoonu vyrovnaným protivníkem. Typhoon už ale není do výšek 15K feetů s výkonem tak nad věcí. Výkony obou letadel jsou velmi blízko. U země je rychlost typhoonu lepši jen asi o 10km/h. Náskok ale Typhoon získává ve výšce kolem 8000 stop, kde je rychlejší až o 30 km/h. Stoupavost obou letadel je podobná, výzbroj také. Fockewulf je ale určitě odolnější. Další výhodou fockewulfu je obratnost na křidélkách. Udělá výkrut 2x rychleji, než vy. Naopak Typhoon dokáže víc utáhnou zatáčku, ale ne zdaleka nijak výrazně. Troufnu si napsat, že je Typhoon v letových hladinách pod 15K stop lehce nadřazen prvním fockewulfům (A- a A-4)
Verze A-5 a A-6 už je pro Typhoona horším protivníkem. Rychlost obou letadel je velmi podobná do výšky 12k stop. Nad touto hranicí už Typhoon ztrácí dech a nad 16k stop je to už výrazné. Fockewulf také o něco lépe stoupe, stále je obratnější na křidélkách, ale stále (možná dokonce výrazněji) ztrácí v utažené zatáčce. V malých výškách dovede Typhoon svést ještě boj, ve větších už je na tom ale špatně.
A-8 je trochu odlišná konstrukce Fw. Nabral hodně na váze, dostal silný motor a těžší výzbroj. Je velmi rychlý u země. Je o chlup rychlejší, než Typhoon. O pár 3000 stop výš ale jeho motor ztrácí dech a Typhoon opět přebírá výkonsotní výhodu, která vrcholí opět v 8000 stopách. Nad 15k stop už ale opět nabírá Fw navrch. Stejné výšky platí i pro stoupavost. Typhoon stoupe v malých výškách o něco lépe. Ztrácí sice stále na křidélkách, váha Fw se ale projevila v zatáčce a A-8 není schopna Typhoona v zaměřovači udržet. I zde tedy platí vytáhnout bpoj do 8000 stop a tam se s nepřítelem utkat.
A-9 a D-9 jsou pak již rychlejší, stoupavější a jediná výhoda Typhoona je v o něco lepší utažené zatáčce. V této době už se Typhoon ale na stíhání vůbec nehodí.
Typhoon na Squad Chalange najdeme na mapě "Cantebury 1942", kde se objevují hlavně fw 190 A-3 a A-4 a boje jsou tak zajímavé a pokud se nepřítele podaří zaskočit v malých a středních výškách, či s převýšením, tak je na tom Typhoon dobře. V druhé SCH mapě "Circus 1943" se objevují Bf 109G-6, se kterými se dokáže skupina Typhoonů také slušně utkat, už se ale objevují výkoné FW verze A-5 a boj s nimi je u země nebezpečný a ve výškách velmi moc nebezpečný.
Orientační rychlosti Lightened verze v km/h ve výšce
567 0m
580 1000m
590 2000m
614 3000m
626 4000m
618 5000m
610 6000m
Kdo by si o něm chtěl přečíst něco reálného, tak tady http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=3945&sid=4da1260392861145d3b4c7c8de21eb95
Ale protože je Il2 jen simulátor a Typhoon v něm je jen modový bazmek, tak tam žádné informace do Ila moc nehledejte
(následující info už budou jen poznatky ze hry)
Bitevní úlohu jsem už nastínil minule a tentokrát zkusím popsat typhoona pro stíhací úkony.
Oba Typhoony mají v UP3 stejný letový model. Oproti UP2 je výkonová křivka zcela jiná a tak zapomeňte na Il2 compare pro UP2. Nic vám nepoví.
Typhoon vyniká ve vysoké rychlosti v malých výškách, silné výzbroji (ikdyž mám velmi často pocit, že ikdyž má ve výzbroji 4x20mm kanńy, že se to chová nějak slabě), obrovském doletu a průměrné obratnosti v manévrech.
Naopak má problémy s výkonem nad 15 000ft. Jeho virtuální dojstupňový kompresor nefunguje, respektive druhý stupeň naopak trochu brzdí. Také nefunguje chladič. Respektive funguje napůl. Nechladí, ale také brzdí. Aby nás toho nebrzdilo málo, tak výrazně brzdí i prázdné závěsníky na bomby a to asi o 15MPH (20km/h). Kdo chce tedy využít rychlosti Typhoony, tak nesmí otevírat chladič, nesmí šahat na kompresor a musí si vzít Lightened verzi.
I přes výkonovou ztrátu ve výškách ale jeho nasazení nemusí být pořád u země. Jen pamatujte, že nad 15k feetů výrazně ztrácíte na výkony Bf i Fw a snažte se buď boji bez výhody vyhnout, nebo boj stáhnout pod 15K feetů.
Jak si Typhoon vede proti
Bf 109G-6
Potkáváme ji například v letech 43. Typhoon je u země rychlejší o cca 40km/h. Tento náskok si udržuje až do cca 12K feetů a rychlostní výhodu ztrácí kolem 15K feetů. Stoupavost hraje mírně do rukou stodevítce. Zatáčku je stodevítka také schopné utáhnout o trochu více. Ne významě, ale ukroutí vás. Silná výzbroj a rychlost tak Typhoona předurčuje pro taktiku "udeř a uteč" ideálně s výškovou převahou.
Pozdějšá verze stodevítek už jsou pro Typhoona velkým problémem. Jedná se o verze G6AS/G10/G14, které jsou v malých výškách podobně rychlé, mnohem lépe stoupají a stále jsou o chlup obratnější. Férový boj je pak pro pilota Typhoonu cestou do pekla a nedoporučuji.
Fw 190
První verze A-3 a A-4 jsou Typhoonu vyrovnaným protivníkem. Typhoon už ale není do výšek 15K feetů s výkonem tak nad věcí. Výkony obou letadel jsou velmi blízko. U země je rychlost typhoonu lepši jen asi o 10km/h. Náskok ale Typhoon získává ve výšce kolem 8000 stop, kde je rychlejší až o 30 km/h. Stoupavost obou letadel je podobná, výzbroj také. Fockewulf je ale určitě odolnější. Další výhodou fockewulfu je obratnost na křidélkách. Udělá výkrut 2x rychleji, než vy. Naopak Typhoon dokáže víc utáhnou zatáčku, ale ne zdaleka nijak výrazně. Troufnu si napsat, že je Typhoon v letových hladinách pod 15K stop lehce nadřazen prvním fockewulfům (A- a A-4)
Verze A-5 a A-6 už je pro Typhoona horším protivníkem. Rychlost obou letadel je velmi podobná do výšky 12k stop. Nad touto hranicí už Typhoon ztrácí dech a nad 16k stop je to už výrazné. Fockewulf také o něco lépe stoupe, stále je obratnější na křidélkách, ale stále (možná dokonce výrazněji) ztrácí v utažené zatáčce. V malých výškách dovede Typhoon svést ještě boj, ve větších už je na tom ale špatně.
A-8 je trochu odlišná konstrukce Fw. Nabral hodně na váze, dostal silný motor a těžší výzbroj. Je velmi rychlý u země. Je o chlup rychlejší, než Typhoon. O pár 3000 stop výš ale jeho motor ztrácí dech a Typhoon opět přebírá výkonsotní výhodu, která vrcholí opět v 8000 stopách. Nad 15k stop už ale opět nabírá Fw navrch. Stejné výšky platí i pro stoupavost. Typhoon stoupe v malých výškách o něco lépe. Ztrácí sice stále na křidélkách, váha Fw se ale projevila v zatáčce a A-8 není schopna Typhoona v zaměřovači udržet. I zde tedy platí vytáhnout bpoj do 8000 stop a tam se s nepřítelem utkat.
A-9 a D-9 jsou pak již rychlejší, stoupavější a jediná výhoda Typhoona je v o něco lepší utažené zatáčce. V této době už se Typhoon ale na stíhání vůbec nehodí.
Typhoon na Squad Chalange najdeme na mapě "Cantebury 1942", kde se objevují hlavně fw 190 A-3 a A-4 a boje jsou tak zajímavé a pokud se nepřítele podaří zaskočit v malých a středních výškách, či s převýšením, tak je na tom Typhoon dobře. V druhé SCH mapě "Circus 1943" se objevují Bf 109G-6, se kterými se dokáže skupina Typhoonů také slušně utkat, už se ale objevují výkoné FW verze A-5 a boj s nimi je u země nebezpečný a ve výškách velmi moc nebezpečný.
Orientační rychlosti Lightened verze v km/h ve výšce
567 0m
580 1000m
590 2000m
614 3000m
626 4000m
618 5000m
610 6000m