Bojové hlášení ze dne 30. července 2011
Napsal: ned 31. črc 2011 21:09:20
Věc: Hlášení o bojové činnosti
Čas: 19:25 – 20:15 SEČ, 30. července 2011
Místo: Krym, Ukrajina
Stroje: P-40, P-39, La 5
Za sychravého počasí tohoto nehezkého večera se seskupila banda tří pilotů 606. Sqn k útokům na nedaleké pozemní cíle na krymském poloostrově. Velitelem byl F/O Vočko, následován zkušeným P/O Alllitem a zbývajícím pilotem OTU Tclawem. Všichni se navzájem pozdravili velmi vřelými pozdravy typu „to jsi zase ty vole?“ či „no nazdar“.
Zatímco prvně jmenovaní osedlali stroje P-39, Tclaw se rozhodl pro La 5 s podvěšenými bombami. Po krátkém letu v kupodivu přehledné formaci se dostaly všechny stroje nad nepřátelské letiště, kde se Tclaw pokusil bombardovat zaparkované bombardéry, nicméně obě bomby vybuchly jen několik málo metrů za nepřátelskou technikou. Tclaw k tomu dodal jediné: „to byla blbost“.
Během této akce se však nedaleko letiště shromáždily početné letecké síly a tak řež plná oleje, krve, divokých soubojů a neúspěchů mohla začít. Piloti 606. Sqn se neustále vrhali vstříc nebezpečí a pokoušeli se dostat za ocas některého z obratných Bf 109, což toho dne nebylo zrovna jednoduché. Poté se tedy vrhali vstříc bezpečí domácí základny, které však ve většině případů neměli šanci dosáhnout.
A tak se stalo, že chvíli co chvíli museli naši piloti opět startovat po svém sestřelu. Protože se boje odehrávaly v malé výšce nad zemí, někteří z našich se tam v rámci šetření drahocenného ruského paliva rozhodli z letiště dojet, namísto vzletu. Navíc to šetřilo nutnost nechat se sestřelit – na zemi koneckonců už takový pilot vlastně byl.
Po sérii vzletů s letounem P-40 se Tclaw rozhodl opět nastoupit do La 5, dostal se nad bojovou zónu a přibližně pět minut se snažil tzv. „ukroutit befko“. Nepodařilo se a Tclaw padl za ruskou vlast někoho jiného. Poté si však všiml, že nenařídil mechanikům odebrat bomby zpod křídel, a tak celou dobu vlastně bojoval s menší zátěží navíc. Možná se tak dokonce vysvětlila i neochota letounu jít do zatáček, což však nemůžeme tvrdit jistě. K celé záležitosti Tclaw trefně poznamenal svůj postřeh: „to byla blbost“.
Tím příběhy tohoto dne končily, protože nechuť bojovat za ruskou otčinu a nepřátelská, až nevysvětlitelná převaha, nebyla kvitována ani jedním z pilotů a tak všichni zase zalezli zpět do svých domácností k horkému čaji.
Kancelář 606. Sqn RAF
Čas: 19:25 – 20:15 SEČ, 30. července 2011
Místo: Krym, Ukrajina
Stroje: P-40, P-39, La 5
Za sychravého počasí tohoto nehezkého večera se seskupila banda tří pilotů 606. Sqn k útokům na nedaleké pozemní cíle na krymském poloostrově. Velitelem byl F/O Vočko, následován zkušeným P/O Alllitem a zbývajícím pilotem OTU Tclawem. Všichni se navzájem pozdravili velmi vřelými pozdravy typu „to jsi zase ty vole?“ či „no nazdar“.
Zatímco prvně jmenovaní osedlali stroje P-39, Tclaw se rozhodl pro La 5 s podvěšenými bombami. Po krátkém letu v kupodivu přehledné formaci se dostaly všechny stroje nad nepřátelské letiště, kde se Tclaw pokusil bombardovat zaparkované bombardéry, nicméně obě bomby vybuchly jen několik málo metrů za nepřátelskou technikou. Tclaw k tomu dodal jediné: „to byla blbost“.
Během této akce se však nedaleko letiště shromáždily početné letecké síly a tak řež plná oleje, krve, divokých soubojů a neúspěchů mohla začít. Piloti 606. Sqn se neustále vrhali vstříc nebezpečí a pokoušeli se dostat za ocas některého z obratných Bf 109, což toho dne nebylo zrovna jednoduché. Poté se tedy vrhali vstříc bezpečí domácí základny, které však ve většině případů neměli šanci dosáhnout.
A tak se stalo, že chvíli co chvíli museli naši piloti opět startovat po svém sestřelu. Protože se boje odehrávaly v malé výšce nad zemí, někteří z našich se tam v rámci šetření drahocenného ruského paliva rozhodli z letiště dojet, namísto vzletu. Navíc to šetřilo nutnost nechat se sestřelit – na zemi koneckonců už takový pilot vlastně byl.
Po sérii vzletů s letounem P-40 se Tclaw rozhodl opět nastoupit do La 5, dostal se nad bojovou zónu a přibližně pět minut se snažil tzv. „ukroutit befko“. Nepodařilo se a Tclaw padl za ruskou vlast někoho jiného. Poté si však všiml, že nenařídil mechanikům odebrat bomby zpod křídel, a tak celou dobu vlastně bojoval s menší zátěží navíc. Možná se tak dokonce vysvětlila i neochota letounu jít do zatáček, což však nemůžeme tvrdit jistě. K celé záležitosti Tclaw trefně poznamenal svůj postřeh: „to byla blbost“.
Tím příběhy tohoto dne končily, protože nechuť bojovat za ruskou otčinu a nepřátelská, až nevysvětlitelná převaha, nebyla kvitována ani jedním z pilotů a tak všichni zase zalezli zpět do svých domácností k horkému čaji.
Kancelář 606. Sqn RAF